Du har tappat anslutningen till internet
Du kan just nu inte genomföra några bud eller andra handlingar på hemsidan.
Unik Caféracer med otrolig detalrikedom
I grunden en Yamaha TR1 1000cc
Byggd från grunden
Båda hjulen och Brembo-oken kommer från Ducati men en av skivorna är bortplockade för lookens skull.
Den glänsande styrkronan tog flera veckor att tillverka. Han utgick från ett solitt stycke aluminium
Den är naken, kompakt och sparsmakad. Har en utsökt formgivning som andas retro-sreetfighter och caféracer, med betoning på racer.
Det läckert kurviga avgassystemet är egentillverkat men har sin förebild i det itakienska bygget av Fireball. Fönstret till kopplingen samt magspoilern som döljer batteriet är Johns eget påfund.
Fireball byggdes av Christian Moretti, som driver hojbyggarfirman Plan B Motorcycles i Norra Italien. Han hade utgått från en Yamaha TR1-spice på tusen kubik och skapat ett uppseendeväckande ekipage som syntes i många mc-tidningar.
John som byggt denna hoj köpte en TR1:a och utgick från V-twinnen och ramen.
Han fick originalritningarna av Christian men han förstod sig inte på dem å han fick göra detta bygget på sitt egna sätt. I 4 timmar om dagen tog det John hela 2 år att bygga upp denna Caféracer.
Bränsletanken är i aluminium och svetsad i Johns garage. Sätet är skräddarsydd i England. Extremåt många delar är byggda och svarvade i Johns garage.
Originalet finns inte kvar! Christian Moretti sålde hojen och den nya ägaren kraschade den. Sedan dess har det inte hörts något mer om den läckra maskinen. Så nu verkar denna maskinen vara den enda som rullar. Den är dessutom snyggare än den intalienska.
MOTOR:
Fyrtakt, luftkyld V-twin
År 1982
1000 kubik
Avgassystem egentillverkad
ELSYSTEM:
Motogadget M-Unit
TRANSMISSION:
Original med egentillverkad genomskinlig kåpa.
CHASSI
Ram: Modifierad original med luftintag. Egentillverkad bakram med inskurna lysen.
Framgaffel: 43 mm, inverterad, från Ducati 998.
Baksving: Modifierad Ducati 999.
Bakfjädring: Monoshock från Yamaha R1
Hjul: Ducati Scrambler, ena skivan bortplockad framtill.
Däck: 120/70-18 och 180/55-17
Bromsar: 320-00 skiva fram och 200 mm bak.
UTRUSTNING
Styre: Egentillverkat
Framlampa: Harley Davidson V-Rod
Baklyse: Egentillverkat
Framskärm: Egentillverkad
Bakskärm: Saknas
Bensintank: Modifierad Norton Manx
Sadel: Egentillverkad form, sydd av Cauliefeld Leather i England.
Handreglering: Tommaselli.
Fotreglage: Egentillverkade
Övrigt: Egentillverkad styrkrona och magspoiler
Säljarens kommentar:
Om du vill synas och höras är detta hojjen för dig, unik med fantastisk finish
Blinto kundtjänst
info@blinto.se
0470-57 59 00
Du som köpare skall alltid kontrollera objektet vid avhämtning. Eventuella anmärkningar härefter beaktas inte. Om objektet skiljer sig väsentligt från objektsbeskrivningen skall Blinto kontaktas innan objektet transporteras.
Om det i auktionsunderlaget uttrycks att objektet är ett reparationsobjekt, har det ej fått en fullständig kontroll eller provkörning. Objektet kan ha andra fel än de som har beskrivits och detta bör beaktas vid budgivning. Reparationsobjekt kan ej reklameras.
Personbilar och lastbilar med ett uppskattat värde på under 30 000 SEK ses som reparationsobjekt vilket du som köpare får ta med i kalkylen. Säljarna kan inte ta ansvar för vad som händer med ett fordon efter avhämtning då det är omöjligt att veta när ett fordon i den här prisklassen behöver repareras nästa gång.
Alla objekt som auktioneras ut på Blinto.se finns på plats hos ägaren, du som köpare ansvarar själv för hämtning och frakt.
Låna upp till 2 miljoner utan startkostnad, bindningstid eller dolda avgifter. Läs mer
Har du också något att sälja?
Med Blinto säljer du tryggt och smidigt till fler än 110 000 budgivare över hela Europa
Vi kör era maskiner och andra skrymmande saker